- nácvik běžných denních činností (BADL) – oblékání, svlékání, os. hygiena, koupání, vyměšování, mobilita (chůze – nácvik přirozené chůze, chůze s pomocí francouzských berlí (po rovném/nerovném terénu, do schodů, ze schodů), mechanický vozík – nácvik přesunů (lůžko/vozík, vozík/židle, vozík /WC), používání mechanického vozíku, jízda na mechanickém vozíku interiér/exteriér)
- nácvik rozšířených denních činností (IADL) – vaření (možnost nácviku ve cvičné kuchyňce), nakupování, péče o domácnost, jízda dopravním prostředkem
- zaměření na rozvoj cílené oblasti – rozvoj jemné a hrubé motoriky horních končetin (stimulace horních končetin, úchopy bidigitální/pluridigitální, úchopy statické/dynamické), rozvoj grafomotoriky, rozvoj čití (povrchové čití, hluboké čití, pohybocit/polohocit)
- orofaciální stimulace – navození přirozeného přijmu potravy
- basální stimulace
- poradenství a praktický nácvik – polohování, správná manipulace s pacientem – nácvik přesunů bez pomůcek i s pomůckami pro přesun (lůžko/vozík, vozík/židle, vozík /WC, apod..)
- aktivity v hodné pro výkon profese – ergodiagnostika
- doporučení vhodných kompenzačních pomůcek
- úprava prostředí (bezbarierovost)
Onemocnění příklady:
Děti
- Vrozené vývojové vady (DMO, DS, ADHD, Opožděný vývoj, …)
- Úrazy (zlomeniny Hkk, úrazy, úrazy hlavy,…)
Dospělí, senioři
- Cévní mozková příhoda
- Amputace horní či dolní končetiny/ končetin
- Roztroušená Skleróza, Morbus Parkinson, ..
- Onkologické onemocnění
- Pády – pády ze schodů, zlomeniny
- Úrazy – automobilové nehody, poškození mozku
- Proces stárnutí – demence, problémy se sebeobsluhou, trénink paměti, …
- A další ….